X 20
Bugun...



Üvercinka Mayıs’ta her yüzüyle edebiyat

Üvercinka'nın Mayıs sayısı da zengin ve nitelikli içeriğiyle okurunun karşısına çıktı. Kitapçınız: emekkitap.com'dan edinebilir...

facebook-paylas
Güncelleme: 02-05-2019 10:08:32 Tarih: 02-05-2019 10:01

Üvercinka Mayıs’ta her yüzüyle edebiyat

Üvercinka’nın “Hayat ile Şiir Köprüsünde” başlıklı kapak yazısında Süreyya Berfe’nin yaşamı ve şiiri arasındaki uygunluklar işleniyor. Geçtiğimiz ay yüksek tansiyon sonrası düşmesiyle omurlarında kırıklar oluşan Berfe, Urla Devlet Hastanesi’nde yoğun bakımda tedavi görmüştü. Tedavisi Artı Yaşam’da süren Berfe’nin son şiirlerinin de yer aldığı dergide, Mustafa Günay, “Berfe’nin Şiirinde Anaksagoras” imgesini işleyerek, Berfe’nin Urla’da şiirini doğayla daha yoğun buluşturmasının felsefi nedenlerini açıyor.

Bu sayıdaki yazısında Camus’den yola çıkan Barış Erdoğan yazının sırlarına girerek sınırlarını yokluyor. Selahattin Bağdatlı, Kojev’in Hegel yorumunun felsefi anlamını Selahattin Hilav üzerinden tartışıyor. Abdullah Şevki, Marksizm ve Derrida ilişkisinin nedenlerine ışık tuttuğu yazısında filozofun “Dünya bir metindir” savını yorumluyor.

Osman Çutsay, halk - aydın karşıtlığını Nâzım Hikmet bağlamında ele alarak Şefik Hüsnü, Mihri Belli, Behice Boran gibi önderlerden Yalçın Küçük ve İsmet Özel’e halkalanan Aydınlık çizgisinin halka yönelik tutumuna açıklık getiriyor.

Bahri Karaduman, Hidayet Karakuş’un halka dönük şiir evrenini ilginç saptamalarla ele alıyor. Serkan Fırtına’nın Mustafa Ünver’le söyleşisi bu çerçevede şiirin güncel işlevini bir daha kurcalarken; Cem Bayındır’ın “Bir Başka Mehmet Âkif” yazısı, Şeyh Bedrettin’e göndermelerle okuru yeni yaklaşımlara yöneltiyor. Duran Aydın’ın “Benim Adanalı Yılmaz Güney’im” yazısı konuyu sinema sanatından örnekle son derece çarpıcı bir somutluğa taşıyor.

Halit Payza, Van Gogh yazısının ikincisinde, ressamın “kesik kulağı”nın öyküsünü Gauguin’le ilişkisi üzerinden işliyor. Haluk Cengiz, edebiyatta ada temasının çeşitlemesi niteliğindeki kapsamlı yazısının ikinci bölümünde yerli ve yabancı yazarlardan kesitler taşımayı sürdürüyor. Gazanfer Eryüksel, “Labirent Çeşitleme” yazısında Borges’e bitişen düşünceler sergiliyor.

Seyyit Nezir, Demirtaş Ceyhun’un postmodern edebiyata karşı tutumundan esinlenerek dergide güncel temalara ve yapay zekâya ilişkin yazısıyla yer alırken; Zühal Tekkanat, Mehmet Ali Işık’ın derneğe karşı açtığı davayı Aydınlık Günceler’de konu alıyor; Turgut Tan gençlik yıllarından edebiyat anıları örnekliyor. Müzeyyen Susar, Emine Azboz’un Kar Kırmızı romanındaki Balkan Savaşı irdelemelerini çözümlüyor.

Dergide Aydan Ay’ın Behzat Ay’ı sıcak bir duyarlıkla işlediği öyküsünün yanı sıra, Nuray Gök Aksamaz’ın okurda düşler dünyasına ilmekler atan “Mathilda’nın Günlüğü”, Evin Okçuoğlu’nun “Viola Odorata”, Rasim Savak’ın annesine özlem duygularıyla yüklü “Öksüz Kalan Ninniler” öyküsü derginin öykü örneklerini oluştururken Halit Özboyacı, Ali Ekber Ataş, Selami Şimşek şiirleriyle dergide ilk kez ve etkili örneklerle yer alıyorlar. Dergide ayrıca Ayten Demirağ, Damar Orhan Özgül, Elif Sorgun, Fatma Aras, Mehmet Tektemur, Mustafa Emre, Mustafa Günay, Mustafa Işık, Remzi Çatak, Selami Şimşek, Sevim Yazar, Şenol Gürel, Yakup Ruhi, Yusuf Ziya Bozdoğan, Zeki Gümüş’ün şiirleri de okurla buluşuyor.




Kaynak: Güncel Mersin

Editör: Ender Erdemil




FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER EĞİTİM-KÜLTÜR Haberleri

YUKARI YUKARI